5 منطقه از عجایب دیدنی ایران
نوشته شده توسط : gheirati

  گردشگران زیادی علاقمند به دیدن عجایب دیدنی ایران هستند. تعداد این مناطق در ایران زیاد نیستند. اما همین تعداد کم به طرز عجیبی ترسناک و جالب توجه هستند. سالانه ماجراجویان و علاقمندان به فضاهای خوفناک زیادی پا به این مناطق گذاشته اند. در ای مقاله سعی داریم شما را با 5 تا از این جاهای دیدنی آشنا کنیم.

عجایب-دیدنی-ایران

قلعه جنی در جزیره کیش

یکی از عجایب دیدنی ایران قلعه جنی کیش است. داستان های زیادی در رابطه با این قلعه وجود دارد. این قلعه مخروبه در نزدیکی کشتی یونانی واقع شده است. اگر بخواهید به این قلغه متروک بروید هیچ یک از اهالی آن منطقه با شما همراهی نخواهد کرد. چرا که اهالی این منطقه برا این باورند که در این مکان جن ها زندگی می کنند.

هنگام غروب آفتاب این قلعه تبدیل به مکانی آرام و وهم انگیز تبدیل می شود. بطوریکه وزش باد و صداهایی که از چاهی در نزدیکی قلعه به گوش می رسد محیط ترسناک تری را ایجاد می کند. اگر تمایل به بازدید از عجایب دیدنی ایران دارید و طرفدار هیجان هستید می توانید به این منطقه عجیب هم سری بزنید.

قلعه جنی در جزیره کیش

تالاب ارواح نوشهر، دریاچه ای زیبا و مرموز

از دیگر عجایب دیدنی ایران تالاب ارواح مازندارن است. این تالاب در 12 کیلومتری نوشهر واقع شده است. این دریاچه با وجود عجیب بودن بسیار جذاب و بکر است. بطوریکه که هر بیننده ای را جذب خود می کند. به نظر زمین شناسان این دیاچه مربوط به زمان "کرتاسه میانی" تا "کواترنری" است.

تالاب ارواح نوشهر، دریاچه ای زیبا و مرموز

وجود درختان مرده و پوسیده، صدای حیوانات وحشی، سایه درختان بر روی دریاچه و وجود مه که گاهی بر روی این دریاچه نقش می بندد، تالاب ارواح را به یکی از عجایب دیدنی ایران تبدیل کرده است. نکته قابل توجه این است که نگهبانان اجازه ورو ماشین های شحصی را به این منطقه نمی دهند.

مثلث برمودای ایران یا ریگ جن!

از مناطق کویری با تپه های شنی فراوان است. این کویر از صعب العبورترین مناطق دنیاست که در جنوب غربی و غرب کویر سمنان قرار قراگرفته است. ریگ جن از اسرارآمیزترین عجایب دیدنی ایران است. چراکه با وجود باتلاق های سهمگین باعث مرگ بدون توجیه هر موجود زنده ای شده است.

مثلث برمودای ایران یا ریگ جن!

این منطقه از عجایب دیدنی ایران موجودات زیادی را در زیر شن ها و نمکزارهای خود دفن کرده است. این منطقه هر جنبنده ای را به داخل خود می کشد به همین دلیل اثری از هیچ موجود زنده ای در آن پیدا نخواهید کرد. دلیل نامگذاری این کویر به "مثلث برمودای ایران" همین است.

دره جن ها  یا کال جنی

دره جن ها  یا کال جنی

دره ای ست در 30 کیلومتری طبس که به دلیل حیرت انگیز بودن آن تبدیل به یکی از عجایب دیدنی ایران شده است. عده ای این دره را به دلیل عجیب بودن ان دره جن نامیده اند. این دره دارای دیوارهای شیب و عمیق است که وارد شدن به آن بسیار خطرناک است.

گورستان جن در چابهار

گورستان جن در چابهار

این گورستان عجیب در روستای "تیس" بندر چابهار قرار گرفته است. این گورستان با عنوان یکی از عجایب دیدنی ایران مکانی بسیار مخوف و ترسناک است. اهالی این روستا بر این باورند که در زیر قبرهای این روستا اجنه دفن شده اند. وجود سنگ های سختی که بر روی آنها علامتهایی دیده می شوند حاکی از آن است که نمی تواند کار انسان باشد.

نکته جالب این روستا این است که شب ها صداهای عجیبی شبیه شیون و زاری از این گورستان به گوش می رسد. در شب هیچکس جرات نم کند که حتی از نزدیکی این گورستان عبور کند.

اگر علاقمند به ماجراجویی و سفرهای هیجان انگیز هستید پیشنهاد می کنیم به این عجایب دیدنی ایران سفر کنید. 





:: برچسب‌ها: گردشگری , جزیره کیش , عجایب دیدنی ایران , مناطق کویری , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: